Мъдрости

"Съблазънта на далечното и недостижимото е измамна. Най-блестящата възможност е край теб."

четвъртък, 5 август 2010 г.

Още малко полезна информация

Овесените трици имат малко калории, но са богати на фибри и протеини. По същество съдържат всичко, налично в ядките, но са по-бързо усвоими. За разлика от пшеничните трици където фибрите са предимно неразтворими, то в овесените трици съдържанието на разтворими влакнини е особено високо. И овесените трици са значителен източник на ненаситени мастни киселини омега-3, регулиращи нивото на холестерола.
Те помагат за пълноценното усвояване на витамин С. Изпълняват ролята на буфер между храносмилателната система и така нужния витамин. Така витамин С преминава през процеса на усвояване значително по-бавно. Като забавят скоростта, с която аскорбиновата киселина се придвижва в тялото, овесените трици му дават повече време да бъде абсорбиран в кръвообращението, преди да стигне до края на храносмилателната система.
Само 3 супени лъжици овесени трици на ден снижават нивото на холестерола в кръвта с около 3%. Веществото, осигуряващо намаляването на високия холестерол, е бета глюкан - разтворимо лепкаво влакно, чиято дейност е да желира в храносмилателния тракт.
Овесените ядки и овесените трици са незаменим помощник при възстановяване след тежки заболявания, при диабет, стомашно-чревни разстройства, авитаминози, ревматизъм, подагра, кожни заболявания, изтощение на организма. Те трябва да са неизменна храна в менюто на всеки, който е на диета за запазване на личното тегло или на диета за отслабване. Най-подходящо е да се консумират на закуска, но могат да се ползват и за междинно хранене.
Козметичната индустрия също отдавна е оценила ролята на овесените трици и ги влага в продукти за почистване на тяло и лице.

Пшеничните трици са хранителен продукт, богат на баластни вещества.
Улесняват храносмилането и регулирането на стомаха, като същевременно намаляват чувството за глад и дейстават разхлабващо.
Приемат се смесени с една чаша течност (прясно или кисело мляко, супа, плодов или зеленчуков сок). Препоръчва се средно дневно по 2 до 5 супени лъжици. По желание дневната доза може да се увеличава или намалява.
Подобрява обмяната на веществата и притежава приятен вкус.
Пшеничените трици са подходящи за приготвяне на сладкиши и специални диетични хлебчета в състав до 10-15%.
Пшеничените трици са бедни на натрий, поради това не са подходящи за болни от цьолеакия и за хора, боледували от преплитане на червата.
Пшеничните трици са от баластните хранителни вещества. (Баластните вещества са несмилаемите части на ежедневната храна. Най-общо представляват въглехидрати и липиди, с растителен и по-рядко с животински произход, като например целулоза, лигнини, хитини, бета-глюкани, инулин, различни олигозахариди и восъци. Баластните вещества придават обем на храната за да може лесно да се придвижва през червата. Храни богати на такива вещества са например пшеничните трици, праскови, тиква, картофи и др.)
Но баластните вещества, са незаменими за нашето здраве. Именно защото в хранително- физиологичен аспект те са “нищо”!
Всички здравословни влияния на баластните вещества се дължат на свойствата им да бъдат несмилаеми, набъбващи. По такъв начин те изпълват червата. Перисталтиката се активира и съдържанието на червата се изхвърляпо-бързо.
Затова баластни вещества като пшеничните трици са от голяма полза на хората, които страдат от запек. Баластните вещества ускоряват храносмилането. Те намаляват енергийното съдържание на храната и така помагат в борбата срещу излишното телесно тегло.
Следователно хората с наднормено тегло трябва да включват в менюто си пшенични трици.

Пшеничният зародиш подобрява обмяната на веществата , засилва имунната защита на организма. Стимулира жизнеспособноста.
Пшеничният зародиш е лесно усвоим хранителен продукт, който може да се приема смесен с прясно мляко, плодов сок и нектар.
Успешно може да се включи в диета при хора с наднормено тегло.
Консумира се в дози 1-2 супени лъжици на ден. По желание дневната доза може да бъде увеличена.
Полезен е при авитаминоза, пролетна умора, възстановяване след операция или продължително боледуване.
Пшеничният зародиш е натурален продукт с висока биологична стойност.
Може да се влага в различни печива, кулинарни смеси и пълнежи, млечни и зеленчукови супи.

Няма коментари:

Публикуване на коментар